zondag 24 oktober 2010

De tuin in september en oktober.

Leuk dat je even in mijn tuin komt kijken.
Deze kattensnor, ik heb ze zelf gezaaid en volgens het zakje waren het verschillende kleuren. Helaas kwam er veel onkruid op en maar een paar plantjes van de kattensnor en allemaal roze, maar wel heel mooi.


De Japanse anemoon heb ik als stekje gekregen en ik ben er blij mee, ze bloeit prachtig en langdurig.


Volgend jaar zet ik meer artisjok planten want ik vind de bloem schitterend.




Ook eind september was het nog heerlijk weer om lekker te luieren onder de wonder(noten)boom.
Op de voorgrond zie je een agave die als hij bloeit prachtige bloemen geeft.


De noten waren in september natuurlijk veel groter, deze foto is in juni genomen.

Toen ik een druif zette hoopte ik op een gordijn van bladeren en dat is gelukt. De druiven die eraan komen zijn een mooie bijkomstigheid maar daar ging het dus niet om



Koninginnekruid wordt heel hoog, dit jaar verloor ze snel haar kleur en misschien komt dat door de lang aanhoudende droogte en het warme weer.

Voor mij is het tuinieren afgelopen dit jaar, hopelijk komt de tuin goed de winter door.

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tuin....heerlijke foto's....echt genieten daar in Frankrijk.........fijne avond lief van mij......Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop voor jou (en voor mij) dat je tuin de winter goed doorkomt! Ben nu al benieuwd naar je foto's.

    Zeg, vind je het goed als ik jou blog toevoeg aan mijn 'natuur' lijst in mijn blog.

    Ik ben gek op natuur!

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou weet je, ik wil je ook niet voor het hoofd stoten. Misschien past mijn blog wel helemaal niet bij jou en staat toch je blog bij mij erop.

    Ik vind het leuk dat je het leuk vindt!

    Groetjes,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh...wat is de bloem van de artisjok prachtig, van bovenaf lijkt het wel vuurwerk!!!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel genieten 'n wandelingetje door je tuin in Frankrijk op zo'n herfstachtige dag als vandaag, hier vielen vanmiddag dikke hagelstenen...
    Maar toen stonden wij lekker binnen in het bakhuis van het Boerenbontmuseum in Gemert en daar branden de oven gestookt met takkenbossen en het was er heerlijk warm en gezellig met bezoekers die van die leuke herinneringen ophaalden over vroeger hoe het brood bakken thuis ging tot en met het kruiske wat moeder de vrouw met het broodmes onder het brood tekenden....om God te bedanken dat er weer brood op de plank was om al die hongerige kindermaagjes te vullen.

    Nou zie ik ook waar die naam Kattensnor (Koemis koetjing)
    vandaan komt, ondanks dat het een tropische plant is bloeit het in jou tuin geweldig goed!

    Het is altijd maar weer afwachten welke planten de winter goed doorkomen, maar jij hebt volgens mij wel ''groene vingers'' dus denk ik dat de volgende zomer weer kleurrijk en geurig zal worden in de tuin.

    Lieve groet en bedankt voor de rondleiding!:-)
    Liefs, Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om je tuin in dit jaargetijde te zien.
    De Japanse anemonen hebben ook hier heel uitbundig gebloeid. Zo langzaam verover ik wat stukjes border op de bostuin!
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie planten en struiken heb je in je tuin Hermine. En je foto's doen ze zo veel eer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige titel foto, Hermine! Maar ook je andere foto's zijn heel mooi. Ik geniet van de kleuren!
    Fijne dag!
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Great shots of such a wide variety of plants. Love the color and detail.

    Darryl and Ruth : )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik zou ook nog heel graag van die prachtige bloeiers in mijn tuin zien, Hermine. Een leuke nieuwe week! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely to 'see' again Hermine!

    Your autumn garden still has many beautiful flowers.

    Jeanne
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een fijne avond, Hermine en een leuke ZONdag xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze had ik nog niet gezien, mooie bloemetjes had je daar in je tuin Hermine en een druivelaar is altijd mooi om te zien vind ik - de notelaar ook één van mijn favorieten.
    Fijn weekend Hermine :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je berichtje.